Zorg, hoe zit dat? Servicekosten, hoe zit dat?

Persoonlijke service in huis

Zorg, hoe zit dat?

De aanwezigheid van het alarmeringssysteem is opgenomen in de servicekosten. Indien u structureel (thuis)zorg nodig heeft dan kunnen wij een zorg-indicatie voor u aanvragen. Ons zorgteam kan dit voor u regelen, evenals een WMO-aanvraag, het regelen van huishoudelijke hulp, een hoog-laag bed of andere aanpassingen. Heeft u geen zorg-indicatie dan worden individuele zorgafspraken met u gemaakt. Ook incidentele hulp bij een calamiteit zijn privékosten.

De persoonlijke verzorging bieden wij met een eigen in huis team van verzorgenden en verpleegkundigen van Comfortzorg. Verhuizen naar een zorginstelling of verpleeghuis is in de meeste gevallen niet aan de orde. U kunt dus ondanks beperkingen meestal in uw appartement blijven wonen.

Ook beschikt Nijlânstate over een kleine dagbestedings ruimte, de Túnkeamer. Bewoners die meer aandacht en hulp bij structuur in de dag nodig hebben, worden hier begeleid door een activiteitenbegeleider. Voor deze zorg kan een zorg-indicatie aangevraagd worden bij het sociaal wijkteam zuid

Servicekosten, hoe zit dat?

Regelmatig bereikt ons de vraag welke kosten onderdeel zijn van de servicekosten. De servicekosten in Nijlânstate zijn een zogenaamde all-in prijs. Alleen de kosten voor elektriciteit (u heeft een eigen meter) en uw persoonlijke abonnementen, waaronder een abonnement voor tv, internet en telefoon, zijn niet in de servicekosten opgenomen. 

Voor een goed overzicht van de servicekosten kunt u hier klikken.

te koop

"Je woont zelfstandig in alle vrijheid maar als ons iets overkomt, is er zorg en kunnen we hier samen blijven wonen."

- Familie Hiemstra